Monday 24 October 2011

.:: Hijau - Musim Haji Tiba Lagi ::.

.:: Salam ~ Hijau: Musim Haji Tiba Lagi ::.

Maaf sekali lagi kerana masih belum menunaikan janji saya untuk mencoretkan sesuatu tentang pembentukan pelangi. Mungkin di entri yang akan datang akan saya nukilkan serba ringkas tentangnya, Insya-Allah.

Musim haji kini tiba lagi. Mungkin juga agak terlewat untuk saya membicarakannya di sini. Mungkin juga tidak. Umat Islam dari seluruh pelosok dunia sedang berkumpul di Mekah untuk menunaikan ibadah haji, salah satu rukun Islam yang wajib dilaksanakan andai telah cukup segala kemampuan untuk menunaikannnya.

Alhamdulillah, buat insan-insan terpilih menjadi tetamu Allah tahun ini, saya doakan anda semua diberi kesihatan yang baik sepanjang berada di Tanah Suci Mekah dan dapat melaksanakan semua kewajipan rukun haji dengan sebaik-baiknya, Insya-Allah.

Saya di sini masih lagi memasang impian untuk melaksanakan ibadah ini. Saat ini terasa juga kerinduan untuk berada di Tanah Suci Mekah, menunaikan dan melaksanakan kewajipan seorang Muslimah. Insya-Allah, dengan izin-NYA suatu hari nanti saya pasti akan ke sana. Teringin rasa hati untuk menjejakkan kaki di sana dan merasakan DIA paling hampir, paling dekat bersama saya.

Ingin saya habiskan seluruh tempoh masa sepanjang di Tanah Suci Mekah untuk lebih dekat pada-NYA. Ingin saya mohon keampunan semahu-mahunya dari-NYA.

Bila agaknya impian saya ini akan terlaksana? Entahlah. DIA lebih tahu. Perancangan-NYA cukup hebat. Tiada tandingan.

Moga terlaksana impian saya ini sebelum mata saya tertutup rapat, tidak di buka lagi....

No comments:

Post a Comment